Kogemus: kuidas ma kaotasin 15 kilo

reede, veebruar 03, 2017

Suhteliselt uskumatu on mõelda, et ma kaalun praegu, lõpurasedana, ka vähem, kui ma kaalusin mõned aastad tagasi (u 3-4 aastat). Ma ei olnud otseselt paks, pigem selline nunnu trullakas. Enne rasedust kaalusin aga nii vähe, et ei mäletagi, millal viimati nii heas kaalus olin. Mida ma siis tegin, et muutus aset leidis?

Ise küll õnnelik, aga nägu jummala paistes :)
Esimene mõte kaalu alandamisest viib kohe trennini, eksole. Mina ei ole kunagi väga suur trennitšikk olnud. Võinoh, eks ma nendes rühmatreeningutes ikka olen käinud ja vahepeal sai lausa 3-5 korda nädalas BodyBalance't ja joogat tehtud, aga ikkagi ei pea ma end suureks trennisõbraks.

Mina muutsin oma elustiili, toitumist ja joomist.

Toitumine

Hakkasin tasapisi liha ja kala enda menüüst välja jätma. Sõbranna eeskujul (aitäh, Lenne!) tegin kahel aastal paastu ajal suure lihavähendamise ja pärast seda tundsin, et ma ei vajagi seda enam. Pärast esimest aastat jäi natuke liha mul menüüsse ikkagi sisse (sest kaaslane ju sõi hoolega), kuid pärast teist aastat hakkasin veelgi tugevamalt seda vältima. Siis hakkas minu tutvusringkonda aina rohkem ka taimetoitlasi tulema ning liha-kala mitte söömine tundus õige nii moraali kui ka keha poole pealt. Viinerid, hakkliha, kotletid, singid - kõik jäid välja. Vahel harva võtsin nn päris liha või kala.

Piimatooted oli järgmine toidugrupp, mida ma teadlikult hakkasin vältima. Minuni jõudis aina tugevamalt info lehmapiima erinevatest omadustest ning otsustasin, et mul pole seda oma kehasse vaja. Käisin 2014. aasta kevadel ka Londonis Anthony Robbinsi koolitusel Unleash the Power Within ning seal ta rääkis samuti pikalt ja põhjalikult loomsetest toiduainetest ning nende mõjust inimorganismile. Pärast 4-päevast üliintensiivset, kuid head koolitust oli 10-päevane väljakutse, mille jooksul tuli menüüst eemal hoida kõik loomne (+ veel mingeid lisanüansse, ma ei hakkaks siinkohal liiga detailseks minema). Endalegi üllatuseks ma suuri muutusi tegema ei pidanud, sest loomseid asju juba väga ei tarbinudki. Sealtmaalt jäi veelgi tugevamalt sisse, et lisaks konkreetsetele liha- ja kalatoodetele jäid ka kohukesed, hapukoored, piim, kodujuust jne minu jaoks välja.

Olin igatepidi oluliselt suurem kui praegu
Jahutooted hakkasid välja jääma (või siis hakkasin oluliselt rohkem jälgima, milliseid jahutooteid söön) 2015. aastal. Alustasin valge nisujahu vältimist ning eelistasin tumedaid, täisteratooteid. Püüdsin vältida eriti just gluteeni ning praegugi eelistan gluteeni-, nisujahu- ja pärmivabasid leibasid. Õnneks tuleb neid aina rohkem turule!

Vahepeal ma ei söönud üldse jahutooteid, sest suur küpsiste fänn pole ma kunagi olnud ning koju me saia-leiba ei ostnud. Praegu on Muhu pagari leib meid küll aeg-ajalt ära võlunud, aga õnneks on see mõnusalt tervislik :) Pastat söön ka vahepeal, kuid siis jälgin kindlasti, et tegemist oleks gluteenivabade toodetega. Eelistan pastat nt tatrajahust, see palju mõnusam mu kehale. Raseduse ajal on jahutooted (erinevad koogid või saiakesed) mind enam küll võluma hakanud, olen endale neid ka mõõdukas koguses lubanud (1-2 tk nädalas, mitte igapäevaselt).

Sume suveõhtu....
Vesi

Lisaks liha/kala, piima- ja jahutoodete ärajätmisele on minu suureks kaalulanguse põhjustajaks tõenäoliselt vee joomine. Just puhta vee joomine. Varasemalt olin ma väga kasin veejooja, jõin päevas ainult paar klaasitäit vett või siis veelgi vähem, tarbides vedelikuna mahlasid, piima vms. See aga viis mu organismi veepuudusesse, mis väljendus mõnusate trullakate paistetustena jalgadel ja näol. Sel ajal ise ei saanud midagi aru, aga kui nüüd tagantjärgi pilte vaatan, siis on ikka päris õudne küll :)

Hakkasin hästi teadlikult jooma vett 2-3 liitrit päevas. Alustasin päeva sooja veega, juues kuni 0,5 liitrit enne sööma hakkamist. (Mõnusalt mugav on seda teha näiteks koeraga jalutama minnes. See toimub enne meie hommikusööki ning kui võtan kaasa pudeli vett, siis saangi jalutamise ajal seda vaikselt rüübata. Eelistan sooja vett, sest see imendub organismi kõige kergemini). Panin vee sisse ka söögisoodat ja sidrunit, nüüd olen jäänud Koralliliiva peale. Isa leiutas mul masina, mis muudab vee aluseliseks, see mõjub ka superhästi. Ehk siis kõik need neli komponenti - sooda, sidrun, koralliliiv või spetsiaalne masin - muudavad kraanivee aluseliseks ning see omakorda toidab keharakke oluliselt paremini kui surnud kraani- või pudelivesi.

Mida rohkem jõin, seda rohkem tervenes organism. Kaal langes iseenesest, mingit raskust trenni, dieetide või muude kohustuste näol ei olnud. Sõin lahedalt ja täpselt nii palju kui tahtsin (läätsed, oad, riis, kinoa, tatar, kikerherned, kõik köögiviljad, rohkelt puuvilju, ägedad erinevad salatid, vegan-tortillad, püree- ja selged supid, magusaks toorkoogid või isetehtud šokolaad). Suvisel ajal olin suhteliselt toortoidu peal, talvisel ajal tahtsin ikka soojasid sööke ka. Püreesupid, hautised, ahjuroad või erinevad karrid on ju lihtsalt imelised!

Mõnus ümar nägu :)
Elustiil

Lisaks toidule ja joogile muutus ka mu elustiil. Ma hakkasin rohkem mediteerima, mantraid ja muid ilusaid laule kuulama, hakkasin pidama tänulikkuse-märkmikut, vabanesin üleliigsetest asjadest, viies suurte kottide viisi asju Uuskasutuskeskusesse ja andes enamuse oma riietest ära. Ma hakkasin vähem tööd tegema, rohkem puhkama ja püüdma leida tasakaalu selliselt, et varahommikud ja hilisõhtud ei oleks arvuti taga olemiseks (päris keeruline, kui varasemad mitu aastat olen niiiiii palju tööd teinud!).

Ma vaatasin üle oma sõprade-tuttavate "nimekirja" ning tegin seal vastavaid korrektuure. Ma vaatasin üle oma igapäevased tegevused ja proovisin vältida neid, mis mind õnnelikuks ei tee. Ma muutsin oma mõtlemist ja astusin jõudsalt vaimsuse teekonnale, avastades aina enam erinevaid tahke iseendas.

Jätsin välja alkoholi. Vahel, tõesti harva, võtsin natuke veini. Jätsin välja suure hulga magusat. Jätsin välja negatiivsed mõtted. Jätsin välja hilisõhtul söömised (oh need kunagised 4-juustu pastad koos klaasikese veiniga kell 21 õhtul), lõpetasin televiisori vaatamise, liikusin rohkem jalgsi, hakkasin enne hommikusööki vett jooma ning eelkõige hakkasin hommikuti sööma.

Hakkasin regulaarselt kasutama probiootikume, et keha mikrofloorat paigas hoida ja seda toetada ning hakkasin ka regulaarselt külma vett valama. Niiet kõik toimus komplektina, üheskoos, tervikuna.

Veebruar 2016
Ja nii ma kaalu langetama hakkasingi. 

Käed muutusid peenikeseks, jalad oluliselt sihvakamaks. Piht, tagumik, põsed... Kõik läks kenaks ja varsti olin numbrilt 40-42 saanud 34-36'ks. Endale oli ka uskumatu, et kuidas see võimalik on. Nii kergelt, nii möödaminnes. Nägin palju ilusam, tervem ja elurõõmsam välja. Energiat on rohkem, sära on silmades rohkem, ma ei ole nii väsinud kogu aeg ning üldine enesetunne on oluliselt mõnusam.

Tervise poole pealt kadus mul krooniline nohu. Varem oli mul nina põhimõtteliselt kogu aeg kinni, käisin arstide vahet ja proovisin erinevaid meetodeid selle "lahti saamiseks". Jättes ära piimatooted, lõpetas organism lima tootmise ja sain hakata nina kaudu hingama. Ühel hetkel märkasin, et ma ei higista enam nii palju. Varem oli higi kogus (mitte küll õnneks kehv lõhn) olnud mulle tüütuseks kaelas, kuid enam mitte. Ka mu küüned muutusid tugevamaks ja ei lõhenenud enam. Sain hakata endale pikemaid küüsi kasvatama, mis varem oli ainult mu unistus! Juuksed hakkasid mühinal kasvama ja esimest korda elus otsustasin neid ka pikemaks kasvatada. Nii pikki juukseid, nagu mul on praegu, ei ole mul olnud .... vist mitte kunagi :)

Lisaks kadusid ära ka selja-, põlve- ja päkavalud, kuid siinkohal saan tänusõnad öelda massaažile ja akupunktuurile, mida dr.Jüri Serovi juures Hispaanias 17 päeva järjest endale 2015. aasta suvel lubasin. Loomulikult käis sellega kaasas kogu komplekt - rohke soodavee joomine, toor/vegantoit, positiivne mõtlemine ja õige kehaasendi teadlik hoidmine.

Sain endale siredad sääred! Jaanuar 2016
Kaalulangetus ei pea olema keeruline

Mis ma tahan öelda oma postitusega, on see, et kaalulangetus ei pea olema keeruline. Tean, et toitumine on teema, mille üle võib vaidlema jäädagi, sest suundi, koolkondi ja põhimõtteid on palju erinevaid. Seetõttu ei ütle ma, mis on õige-vale, jagan lihtsalt enda kogemust. Minu kehale sobib, kui ma ei tarbi igapäevaselt loomseid aineid ja joon piisavas koguses puhast vett. Olen õnnelik, terve ja elurõõmus. Raseduski on kulgenud väga kergelt, lendlevalt ja sujuvalt ning usun, et seda suuresti tänu organismi hoidvale ja toetavale toitumisele. Lisaks toitumisele on sama tähtsad ka mõtlemine, liikumine ja üldine elustiil.

Nüüd, mil ma ise olen enda tursetest lahti saanud, oskan neid palju enam ka teistel märgata. Vahel näen väga vormis ja ilusat inimest, kuid tema pahkluud või nägu, eriti just silmade ümbrus, on turses. Või on käed/sõrmed paistes. Või kaela pealt on näha, et tursed on üleval ja kehal pole piisavalt vett. Veepuudusest ja vee olulisusest on netis kirjutatud palju. Kes tahab, siis võin jagada linke :)

Mu nägu ei ole enam paistes.
Hoidke end. 

Olge enda osas armastavad ja hellad. Armastage oma keha. Mõelge loogiliselt, mitte ärge jääge kinni väljakujunenud arusaamadesse, kuidas üks või teine toit/aine peaks meie kehale sobima, sest nii on ju "alati söödud". See pole argument. Vanasti polnud saada neid toiduaineid, mis tänapäeval ja seetõttu tuli süüa, mida olemas oli. Täna on meil oluliselt suurem valik süüa just seda, mis meie kehale sobib.

Tehke katsetusi, jätke mõneks ajaks teatud ainegrupp oma menüüst välja ja vaadake, mis ja kas kehas toimub. Kuidas te end tunnete, milline on väsimusaste, kas on muutusi märgata? Arvestage, et enne paremaks minemist läheb asi tavaliselt hullemaks. See on ka koht, kus enamus alla annavad. Nad ütlevad, et mu keha nõuab ühte-või-teist, sest ma muutusin selliseks-tolleseks või mulle tulid vinnid vms. See on protsess, jääkained ja mürgid hakkavad kehast välja liikuma. Te hakkate puhastuma, tervenema. Keha ütleb meile tegelikult päris palju, mis sobib ja mis mitte.

Tunnen, et olen tasakaalus.

You Might Also Like

2 comments

  1. Millal teie tähtaeg on? :)
    Kirjuta sünnitusplaanidest ka. Kas kodus? Sünnitusmajas? Kindlasti hästi loomulikult?

    VastaKustuta
  2. Ma loeks küll tursete kohta rohkem! Olen ise ka nendega hädas..

    VastaKustuta