Uue ajastu marketingi koolitus

neljapäev, detsember 01, 2016

Kas teil on ka vahel tunne, et motivatsiooni, energia ja uute mõtete saamiseks peaks astuma välja tavarutiinist, kuulama mõnd inspireerivat esinejat, suhtlema teiste omalaadsetega ning koguma uusi tarkusi?


Mina olen üks neist, kes armastab enda pidevat arendamist, juurde õppimist, silmaringi laiendamist, teadmiste värskendamist. Vahet polegi, kas tegemist on mõne vaimsema või ettevõtlusalase teemaga, need kaks valdkonda paeluvad mind 100%.

Seega kasutasin oma veel-jõuan-liikuda seisundit ning käisin ära tõenäoliselt viimasel välismaisel turundus- ja sisuloome koolitusel enne pisibeebi sündi.

Asjast lähemalt - käisin esmaspäevast kolmapäevani Soomes Eric Edmeadese Inception Marketingi koolitusel. Õigem oleks selle kohta öelda seminar, sest kaasa tegemist, kaasa mõtlemist ja kaasa töötamist oli äärmiselt palju. Seminari pealkirjas oli tegelikult ka kolmas sõna - "Intensive" ja just sellised need päevad ka olid, intensiivsed.

Mis asi on Inception Marketing?

Seda on natuke raske selgitada, sest sõnal "inception" pole eesti keeles otsest ja head vastet. Kui selgitan oma sõnadega, siis on tegemist müügi-, turunduse-, sisuloome- ja marketingi strateegiaga, mis hõlmab endas täpset sihtrühma määratlust, nende vajaduste kaardistamist, tähelepanu haaramist, väärtusliku info jagamist/harimist ning seejärel ostukriteeriumide loomist.

Kõlab lihtsalt ja loogiliselt, iga turundaja jaoks justkui lausa elementaarsena, aga kui neid asju põhjalikult ja päriselt tegema hakata, siis on raskuskohti ja väljakutseid päris mitmeid.

Klassikaline turundus ja müük sellist lähenemist, nagu Eric Edmeades on välja töötanud, ei õpeta. Võinoh, eks ta natuke ikka õpetab, kuid Ericul on oma, väga lahe ja töötav strateegia. See lähtub kliendist, tema vajadustest, soovidest ja eesmärgist, jättes ettevõtte enda "mina-mina-mina" jutu tagaplaanile. See meeldib klientidele ning ühel hetkel, kui strateegiat õigesti teha, otsustavad nad ise, et tahavad Sinult osta ja Sa võid lõpetada enda müümise.

Miks ma seal seminaril üldse käisin?

Ma võib-olla pole siin väga rääkinud sellest, et millega mina siis igapäevaselt üldse tegelen. Ma kirjutan. Olen kirjutaja :) Mul on sisuloomele spetsialiseerunud agentuur Kirjutaja.  See tähendab, et igapäevaselt kirjutame blogipostitusi, uudiskirjade sisusid, sotsiaalmeedia sisusid, artikleid meediasse, kodulehtede sisusid, teeme copy't ja keeletoimetust, vajadusel ka tõlgime või loome teksti teistes keeltes (peamiselt vene, soome ja inglise).

Lisaks kirjutamisele ja sisu loomisele olen ma suur turunduse ning marketingi austaja. Usun siiralt, et sõnadel on suur jõud ning seda psühholoogia, NLP ning müügistrateegiatega sidudes on võimalik saavutada suurepäraseid tulemusi. Vaja on vaid asjad korralikult läbi mõelda, strateegiad paika panna ja kvaliteetset sisu luua.

Olen ka paadunud õppija. Naudin seda tunnet, kui arenen, õpin, saan targemaks, avardan silmaringi, parandan oskusi ja tunnen, et liigun edasi. Lisaks tekib mul koolitustel-seminaridel-konverentsidel viibides sadu mõtteid igast erinevast eluvaldkonnast ja nii ma neid seal lisaks omandatavale ka kirja panen. Seetõttu on taolised koolitused ja seminarid minu jaoks eriti inspireerivad ja nauditavad :)

Mis on peamised asjad, mida ma seminarilt õppisin?


* Seda, kui raske on ettevõtetel oma turundust, müüki, pakkumist ja sõnumit näha kliendist lähtuvalt, mitte iseendast. Väga kergelt tuleb sisse see "mina"-mõõde ja kui igapäevaselt oma ettevõttes ülepeakaela sees olla, siis on see ka väga loogiline. See paraku klienti aga ei pruugi kõnetada (see mina-vaade). Klient tahab endast vaadet teenusele või probleemile.

* Kui oluline on sõnastada Ideal Target Market. Oma klientidele ma samamoodi püüan ikka rääkida, et enne sisu looma asumist on mul tarvis teada, kes seda loeb. Mida täpsemalt teada, seda parem on tulemus. Sama kehtib igas turundustegevuses. Kõlab lihtsalt ja loogiliselt, aga koos Ericuga seal erinevaid näiteid läbi käies mõistsin, et ITM'i paika loksutamine ja spetsiifiliseks minemine on sageli hea turunduskampaania vundament, selle võti.

* Eelmise punktiga seotult õppisin seda, et kui tahta müüa "kõike kõigile", siis tegelikult ei müü Sa mitte midagi mitte kellelegi. Ehk ei saa teha ühte asja absoluutselt kõigile. Potentsiaalsed ostjad ei saa olla "kõik, kellel on kodu" või "kõik, kellel on laps" või "kõik, kes soovivad tervislikult elada". Ei, sihtgrupp peab olema hästi palju detailsem, täpsem, konkreetsem.

* Grupitööd olid nii huvitavad! Näiteks kui grupis jagasime oma teenuse-toote ostmiskriteeriume (et milliste kriteeriumide järgi peaksid/saaksid/võiksid kliendid endale teenusepakkujat valida), siis pidid teised grupiliikmed teda täpsustavate küsimustega aitama. Olin mina seal aga aktiivne ja loominguline! :D
Näide: ostukriteerium oli näiteks, et tootel oleks garantii. See on hea kriteerium, aga liiga üldine ega viita sellele, et klient peaks just Sinult selle ostma. Kui aga ettevõte pakub 2-aastast garantiid ja teised seda ei tee, siis on ostukriteerium hoopis täpsem - "veendu, et ettevõte pakub vähemalt 2-aastast garantiid".

* Õppisin ka lugude olulisust, nende jutustamise meetodit, kasutamise võimalusi ja pointide välja toomise oskusi. Inimesed armastavad lugusid!

Kokkuvõte

Kokkuvõtlikult ütlen, et tegemist oli väga huvitava seminariga ning taaskord veendusin, kui väärtuslik koolitaja on Eric Edmeades. Tema koolituste, seminaride ja pakutava kohta saate lisainfot Edu Akadeemia kodulehelt - www.eduakadeemia.ee.

Lisaks mõistsin, et "sisuloojal" ja "sisuloojal" on vahe. Iga inimene, kellele meeldib kirjutada ja seda ka justkui oskab, ei suuda luua sisu, mis on kombineeritud just nendest samadest põhjalikumatest turundusideedest, NLP'st, psühholoogiast jne.

Nagu Roland Tokko laval olles ütles:

Mis on erinevus professionaalil ja amatööril? 

Professionaal aitab probleeme lahendada, amatöör loob neid juurde.


Turunduses müüb hea SISU aina rohkem.
Aga mis on hea sisu?
Kas igaüks, kes oskab kirjutada, oskab ka luua "head sisu"?

Tee turundust nii, et mitte Sina ei müü inimestele asju,
vaid inimesed tahavad Sult osta enne, kui nad isegi teavad, mida Sa müüd.
Kui see on liiga kõrge standard, siis igaljuhul peaks ostuotsus tulema inimese enda, mitte Sinu kui teenuse/tootepakkuja poolt.
Eric õpetab Inception Marketingi tavaliselt oma Business Freedom Experience koolituse raames.
Esimest korda tegi ta seda siinkandis (Skandinaavia) eraldiseisva koolitusena.
Oli huvitav, kasulik, arendav, inspireeriv, mõtlemapanev.
Käin ka ise aeg-ajalt sisuloomest, sisuturundusest ja heast tekstist rääkimas.
Kuidas siis ikkagi luua head sisu?
Mis on selle eeldused, osad ja tulem?
Mida rohkem tekib "reklaamipimedust", seda enam on vaja strateegiat muuta.
Milline on see turunduslik lähenemine, mis töötab just Sinu klientide peal?
Eric soovitab võimalikult tihti erinevates kohtades üles astuda, oma lugu rääkida ja väärtuslikku infot jagada.


You Might Also Like

0 comments